Magnus Vinduespolering
Sådan fik en nyopstartet vinduespudser fyldt kalenderen
Introduktion
I denne case kan du læse om, hvordan det lykkedes SoMeWeb at hjælpe en nyopstartet vinduespudser med at erobre markedsandele i et ellers enormt presset marked med mange store etablerede virksomheder.
“Alt det har nu resulteret i, at jeg ligger på side 1 på Google med flere søgeord som nummer 1!“
– Magnus Hansen, ejer af Magnus Vinduespolering
Jeg ønsker dig god læselyst!
SoMeWeb stod for:
Hjemmeside
SEO
Google Ads
Facebook Ads
Virksomheden
Hvem er Magnus Vinduespolering?
Magnus vinduespolering tilbyder vinduespudsning på Amager, Frederiksberg samt resten af storkøbenhavn. De servicerer over 300 forskellige kunder – både private og erhverv.
“Vores mission er ganske enkelt at levere en top service samtidig med, at du som kunde føler dig tryg, når vi kommer hjem til dig i privaten eller på din arbejdsplads for at pudse dine vinduer.”
Opgaven
Skab online synlighed og få nok kunder til at kunne leve af det fuldtid
Magnus Vinduespolering kom til SoMeWeb i vinteren 2022 med ønsket om at få hjælp til hjemmeside og online marketing. Magnus’ drøm var at få nok kunder til at kunne leve af sin egen virksomhed. Hermed var opgaven lagt.
“Som nyopstartet selvstændig vinduespudser stod jeg og manglede en hjemmeside til min virksomhed.“
– Magnus Hansen, ejer af Magnus Vinduespolering
Løsningen
Marketingstrategi med fokus på at drive trafik og konverteringer på hjemmesiderne
Vi indledte samarbejdet ved at afholde et møde, hvor vi udvekslede forskellige ideer og brainstormede på forskellige muligheder. Herefter skulle der lægges en målrettet strategi, som omfavnede Magnus Vinduespolerings ønsker og behov. Dette indebar en klar SEO-indsats på to websites, hvor målet var at få topplaceringer på Google med søgeord, som var relevante for Magnus Vinduespolering.
Organisk traffik var vi begge fortalere for, men via vores indledende analyse kunne vi se, at Google Ads søgeannoncer fyldte en del i søgeresultaterne ved vinduespudsere. Derfor skulle vi også have sat gang i en målrettet Google Ads kampagne.
Dertil planlagde vi at opsætte retargeting på Facebook for at “holde fast” i besøgende på websitet med henblik på at få dem til at konvertere.
Med en klart defineret marketingstrategi fra starten grundlagde vi fundamentet for en god opstart af Magnus Vinduespolering.
Resultatet
En fyldt kalender, flere top placeringer på Google og en ROI på over 6 på PPC
Resultatet af samarbejdet kan ses på flere punkter. Vi har overordnet haft fokus på at etablere en holdbar og effektiv online tilstedeværelse for Magnus Vinduespolering, der skal sikre omsætning både på kort og på lang sigt. Det har vi blandt andet gjort via fire SEO optimerede hjemmesider samt Google Ads.
“SoMeWeb fik stablet en hjemmeside på benene i løbet af kort tid, som jeg er blevet yderst tilfreds med.
Der har været fokus på alle relevante aspekter ift. at optimere en hjemmeside og få trafik på den; UX, SEO, Google Ads og annoncering på sociale medier. Alt det har nu resulteret i, at jeg ligger på side 1 på Google!“
– Magnus Hansen, ejer af Magnus Vinduespolering
Magnus’ drøm var at få nok kunder til at kunne leve af sin egen virksomhed. Det er nu lykkes takket være flere topplaceringer på de organiske søgeresultater på Google samt fra Google Ads, hvor hver krone investeret kommer tilbage hele 6 gange. Det må siges at være ganske acceptabelt som nyopstartet vinduespudser at tage markedsandele fra de store i branchen allerede inden for et år.
Oplysninger om casevirksomheden
Firmanavn: Magnus Vinduespolering
Kontaktperson: Magnus Hollhut Hansen, ejer
Størrelse:
1 medarbejder
Service/produkt:
Vinduespudsning til private og erhverv
Hjemmeside:
vinduespudser-amager.com
Er du interesseret i et lignende samarbejde?
Hvordan kan jeg hjælpe dig? Kontakt mig via kontakformularen og lad mig høre, hvordan jeg kan hjælpe dig.