PADELPIT ApS
Sådan blev PADELPIT synlig på Google med en ny hjemmeside
Introduktion
I løbet af foråret 2024 fik jeg et opkald fra PADELPITs direktør, Lasse, som fortalte mig, at deres nuværende hjemmeside (bookingssystem) ikke kunne findes på Google nogen steder, når man søgte på forretningskritiske søgeord som padel “Karlslunde” og “padel Roskilde”.
“Mikkel har igennem hele processen været proaktiv, effektiv og løbende justeret til, så vi har ramt præcis det produkt vi ønsker.“
– Lasse Ellebæk, direktør hos PADELPIT ApS
SoMeWeb stod for:
Hjemmeside
SEO
Virksomheden
Hvem er PADELPIT ApS?
PADELPIT tilbyder padel i Karslunde og Roskilde, hvor de i skrivende stund har fem padelbaner i særklasse. Er man til padel, og bor man enten i eller omkring Karlslunde eller Roskilde, så bør man besøge PADELPIT til en god gang padel.
Udover muligheden for selv at spille padel i centrene, tilbyder PADELPIT også træning på alle niveauer, og så har de en række arrangementer, som man kan tilmelde sig. Herunder blandt andet turneringer samt muligheden for firmaarrangementer.
Opgaven
Få PADELPIT “back on track” på Google
PADELPIT stod over for den udfordring, at deres kunder ikke kunne finde dem på Google. Det var naturligvis et stort problem, da booking af padelbaner foregår online, og dem, der er synlige på Google, tager kunderne. Derfor lød opgaven på at få etableret PADELPITs synlighed på Google, så både nye og eksisterende kunder kunne booke.
“Mikkel og SoMeWeb har stået for udarbejdelsen af vores website og vi er svært tilfredse med resultatet.“
– Lasse Ellebæk, direktør hos PADELPIT ApS
Løsningen
Ny brugeroptimeret hjemmeside med fokus på forretningskritiske søgeord
Det blev forholdsvis tidligt i forløbet klarlagt, at der var behov for en ny hjemmeside, der præsenterede PADELPITs univers med fede billeder og brugeroptimeret design.
Via søgeordsanalyse tidligt i forløbet fandt vi frem til, at PADELPITs primære forretningskritiske søgeord var “padel karslunde” og “padel roskilde”. Derfor blev disse søgeord indarbejdet på den nye hjemmeside fra dag 1 samtidig med, at vi havde målgruppens intentioner med besøget på hjemmesiden i mente.
Løsningen på udfordringen med at PADELPIT var usynlige på Google var altså at få skabt et fedt padelunivers samtidig med, at vi optimerer hjemmesiden ud fra det, som brugerne søger efter: at booke padelbaner i lokalområdet. Nøgleordet i denne forbindelse var lokal SEO.
“Vi kan i den grad anbefale Mikkel og SoMeWeb til jeres kommende opgave – KÆMPE highfive og 5-stjerner herfra.“
– Lasse Ellebæk, direktør hos PADELPIT ApS
Resultatet
Nr. 1 på flere søgeord og +450 nye besøgende til hjemmesiden hver måned
Resultatet af samarbejdet kan direkte ses i tilgangen af besøgende på hjemmesiden. PADELPIT har fået en ny hjemmeside, som ikke kun afspejler PADELPITs fantastiske padelfaciliteter men også guider besøgende på hjemmesiden til at booke tid.
Ved at forstå udfordringen fandt vi løsningen, hvilket har medført flere topplaceringer på Google og PADELPIT er dermed back-on-track.
Er du interesseret i et lignende samarbejde?
Hvordan kan jeg hjælpe dig? Kontakt mig via kontakformularen og lad mig høre, hvordan jeg kan hjælpe dig.