Opret email adresse med eget domæne ⇛ Sådan gør du
Skab et professionelt udtryk i din digitale kommunikation med en email adresse med dit eget domæne, som du også bruger til din hjemmeside.
Indledning
I en digital tid som nu, hvor email er en af de primære kommunikationsformer, er det vigtigt at have en professionel emailadresse, der repræsenterer din virksomhed eller brand på bedst mulig måde. En emailadresse, der matcher dit domænenavn, kan give din virksomhed et mere professionelt og troværdigt udseende.
I denne artikel vil jeg beskrive, hvorfor det er vigtigt, og hvordan du kan oprette din egen domæne-specifikke emailadresse hos Simply.com.
Hvorfor bør man oprette en email adresse med sit eget domæne?
At have en emailadresse, der slutter med dit eget domænenavn, som f.eks. “info@ditdomæne.dk”, giver flere fordele. For det første signalerer det professionalisme. Når potentielle kunder eller samarbejdspartnere ser en sådan emailadresse, får de straks indtrykket af en mere organiseret og legitim virksomhed. For det andet hjælper det med branding, da din virksomheds navn gentages hver gang en email sendes. Endelig kan det også forbedre emailens leverbarhed, da emails fra domænespecifikke adresser er mindre tilbøjelige til at ende i spam-mappen.
Lad os hoppe ud i det og få kigget på, hvordan du opretter en email adresse med eget domæne via Simply.com.
Skal vi snakke sammen?
Er du nysgerrig på et potentielt samarbejde med mig, så tag endelig kontakt til mig.
Nyttige genveje
Oprettelse af emailadresse hos Simply.com
Hvis du allerede har købt et domænenavn gennem Simply.com, er det nemt at oprette en tilknyttet emailadresse. Simply.com tilbyder en enkel og brugervenlig platform, hvor du kan administrere både dit domæne og dine emailadresser. De har også en række nyttige guides, der trin for trin viser dig, hvordan du opsætter din nye emailadresse på forskellige enheder, herunder smartphones og computere.
Sådan gør du
1. Log ind på din Simply.com-konto.
2. Hvis du har flere domæner på din konto, så vælg det domæne, du vil oprette en emailadresse for.
3. Klik på “Opret ny e-mail konto”, og angiv den forreste del i din nye mailadresse. Altså det der stør før @ditdomæne.dk. Herefter angiver du en kode til mailadressen. Denne kode skal bruges senere til at indstille mailkonto på din computer, telefon og hjemmeside. Så sørg for at lav en kode, som du kan huske. Når du har udfyldt de to felter, klikker du på “Opret e-mail konto” og så har du oprettet en email adresse med dit eget domæne.
Opsætning af din nye mailkonto på din smartphone og computer
Nu hvor du har oprettet din email adresse med eget domæne, er du klar til at opsætte mailkontoen på din smartphone og/eller computer. Afhængig af hvilken enhed du har, har Simply lavet flere forskellige guides til opsætningen. Jeg vedlægger samtlige guides til dig herunder. Så skal du blot klikke på den guide, som du har brug for afhængig af din enhed (android, iPhone, Mac osv.)
Guide til opsætning af mailkonto på iPhone
Guide til opsætning af mailkonto på iPad
Guide til opsætning af mailkonto på Android telefon
Guide til opsætning af mailkonto på MacBook
Guide til opsætning af mailkonto i Windows 10
Guide til opsætning af mailkonto i Gmail
Guide til opsætning af mailkonto i Gmail app
Guide til opsætning af mailkonto i Outlook 2020
Guide til opsætning af mailkonto i Outlook App (Android)
Guide til opsætning af mailkonto i Outlook App (iOS)
Guide til opsætning af mailkonto i Outlook til Microsoft 365
Guide til opsætning af mailkonto i Outlook til Microsoft 365 (MacOS)
Opsummering -> Opret email adresse med eget domæne
At have en domæne-specifik emailadresse er ikke bare en “nice-to-have”, det er en “must-have” for enhver seriøs virksomhed eller brand. Det forbedrer din virksomheds image og kan endda forbedre din email marketing strategi. Med Simply.com er processen med at oprette og administrere en sådan emailadresse gjort enkel og ligetil.
Jeg håber, at du fandt denne guide nem og overskuelig, så du kan få oprettet en emailadresse til dit domæne. God fornøjelse.
Se andre blogindlæg som dette
Hvad er robots.txt?
Hvad er robots.txt?I denne artikel vil jeg forklare, hvad robots.txt er for noget samt hvordan du skal bruge det på...
Social Proof ⇛ Hvad er det, og hvordan kan du bruge det i din kommunikation?
Social Proof ⇛ Hvad er det, og hvordan kan du bruge det i din kommunikation?I denne guide vil jeg forklare, hvad...
Lav dit eget logo i 2023 med Canva ⇛ En simpel guide
Lav dit eget logo i 2024 med Canva ⇛ En simpel guideAt få lavet et logo til sin virksomhed behøver slet ikke være så...
Sådan bruger du en søgeordsanalyse til at lægge en strategi for dit content
Sådan bruger du en søgeordsanalyse til at lægge en strategi for dit contentI dette blogindlæg vil jeg dykke ned i,...
Sådan bruger du sociale medier til at drive trafik til din hjemmeside
Sådan bruger du sociale medier til at drive trafik til din hjemmesideI dette blogindlæg kigger vi nærmere på, hvordan...
Lokal SEO ⇛ Sådan får du flere kunder i din fysiske butik
Lokal SEO ⇛ Få flere kunder fra dit lokalområdeHar du en fysisk butik, hvor lokale kunder besøger dig og køber dine...
Om mig
Jeg hedder Mikkel Jul, og jeg er grundlæggeren og ejeren af SoMeWeb. De sidste 10 år har jeg som webdesigner hjulpet mere end 100 små og mellemstore virksomheder med at blive synlige online via en ny hjemmeside og online marketing.
Kan jeg hjælpe dig?
Kontakt mig via kontakformularen og lad mig høre, hvordan jeg kan hjælpe dig.